zaterdag 23 januari 2010

DE GROENTE JUWELIER

IK HEB T GEDAAN!!!



Ik ben naar de groente juwelier gegaan op de Kinkerstraat! (zie tweede blog van 2009, mijn voornemen voor 2010 !)
Het is ook echt een bijzondere groentezaak van buiten en van binnen. De groente én de man!
Buiten staan mooie groenten opgestald, maar binnen heeft hij nog meer geweldig goud! Dadels, met en zonder chocola, truffels (verschillende soorten), super mooie aardperen in enorme vormen. Maar ook veel Italiaanse ingredienten, en een in het bijzonder, Panna. Dit is een dikke creme fraiche van 4 kazen. Dik, vet en zalig.. En zeker niet in veel winkels verkrijgbaar! Ik wilde er niet meer weg. 
Eigenlijk kwam ik voor wat champions, shitake en oesterzwammen, maar ging weg met courgette, aardperen, panna, de paddenstoelen, boter, melk en alle soorten chocolade dadels!! Ik had 15 euro in mijn portomonee, maar de rekening was 18 euro. Hij heeft geen pinautomaat, dus ik wil al wat terugleggen... Wat zegt mijn groente juwelier... Kom morgen maar betalen! Eet smakelijk!
...
Ik word daar echt intens gelukkig van!!! Het vertrouwen van mensen! De volgende dag ben ik dus weer even af gestapt om mn 3 euro te betalen. Ik kreeg een appeltje voor onderweg!


Arjen en Rens kwamen eten, twee oud studiegenootjes en nog steeds goede vriendjes!

We hadden zin in Italiaans eten. De beste pasta van de Frattoria La Viala (www.laviala.it, bestel de bestelkaart, prachtige producten!!) en de heerlijke courgette en paddenstoelen van de groente juwelier!




Carbonara achtige pasta

Penne pasta (al dente koken)
Pancetta of gewoon spekjes
1 glas witte wijn
klein uitje gesnipperd
Paddenstoelen mix (oesterzwammen, kastanjechampions, shi take)
Courgette in kleine blokjes
Scheutje Cognac
Salie
Peper (vers uit de molen)
Zout
Kookroom light
3 verse eierdooiers

Katenspek op bakpapier 8 min in de oven (190 graden) voor een krokante bite.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten