zaterdag 6 februari 2010

Scharesliep

In de keuken is goed materiaal toch wel essentieel. Zo heb ik een favoriet mes voor groente, voor vlees en voor vis, een favoriete tang voor het bakken, een giga pincet om mee te frituren in de wok en ga zo maar door.
Van mijn oude huisgenootjes heb ik destijds een echt koksmes gekregen van sabatier, iets aan de zware kant en ik dacht jeetje een echt mes.. Wel viel me het een beetje tegen  hoe scherp die was. Een paar weken geleden keek ik het programma De wilde keuken van de rvu met Wouter Klootwijk. Echt een top programma www.wildekeuken.nl. Echt de moeite om even te kijken.
Maar goed, TOEN pas kwam ik er achter dat al mn messen bot zijn.. een scherp mes is het veiligste in de keuken en messen die zo uit de fabriek rollen zijn niet scherp.. ze zijn niet met liefde geslepen. Dus ik heb meteen een set messen gepakt en ze naar de scharesliep gebracht op de kinkerstraat. Ik ga ze nu halen als een klein kind ben ik zenuwachtig. Alsof ik nieuwe messen krijg. Liefde in de keuken begint bij een scherp mes.. Ik ga m nu halen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten