zaterdag 6 februari 2010

Ammie's Appelmoes

Makkelijker kan niet, lekkerder ligt aan de appel die je gebruikt, maar het doet me denken aan mn oma. Wij noemde mijn oma altijd Ammie. M'n broer was klein en kon net praten en kon nog geen oma uit spreken. Toen werd het Ammie. Nu wordt mijn moeder een Ammie, of misschien krijgt ze een andere naam. Mijn broer en z'n vriendin krijgt een dochter. Ik krijg een nichtje. Het is zo spannend. De hele familie wacht met gloeiende wangetjes aan de telefoon. Om de gemoederen te laten rusten moest ik even terug naar mijn oma, Ammie Rika. Ze leerde me veel koken, en niet eens speciaal Appelmoes. Maar toch even het receptje van Ammie's Appelmoes.


IngrediĆ«nten: 
appels (2 stuks hoe zuurder hoe beter, ik gebruik Jonagold)
gelei suiker 4 grote eetlepels
kaneelstokje




Snijd de appels in stukjes. een klein scheutje water er op, de gelei suiker en het kaneelstokje. Langzaam aan de kook laten komen en dan 5 minuten zachtjes door laten koken. Potjes uitkoken (kan ook schoon uit de afwasmachine) De potjes vullen, deksel er op en min 5 minuten op zn kop zetten.. Heerlijk echt zelfgemaakte appelmoes is zalig. Warm en dus meteen uit de pan eten is nog beter!
Gewoon lekker voor dr bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten