zaterdag 27 februari 2010

Etagiaire


Eten moet lekker zijn maar het mag ook leuk, mooi en gezellig opgediend worden!

Mijn nieuwe uitdaging het maken van etagiaires. Voor de gene die denken "huhhh" dat zijn borden die van groot naar klein gestapeld zijn met een voetje er tussen. Hier kan je op elke "etage" wat leuke hapjes leggen. Ze worden veelal gebruikt voor high tea's! Maar ze zijn voor alles te gebruiken. 

Het leuke is dat er zoooo veeeel mooie oude bordjes zijn. Vaak sneuvelt het servies gedurende het leven en soms wil je de herinnering even vast houden van dat ene mooie servies van oma, tante, grootje, Ammie, groottante, of andere oudjes.Dan wil je die herinnering nog even vasthouden, het servies nog hergebruiken of dat ene bordje koesteren. Of je bent, zoals ik gefascineerd door leuke oude mooie bordjes op rommelmarkten en bij mij dan vooral het Waterlooplein. En kan het dan niet laten om ze in te slaan om er wat mee te doen.

Sinterklaas gaf me wel een duwtje in de rug, want goedkoop, toch leuke kadotjes verzinnen is altijd een uitdaging.Mijn schoonzusje was de proefpersoon of andere mensen een etagiaire net zo leuk vinden als ik. Dat vond ze!! In het ultra architectonisch verantwoorde strak ingerichte huis waar ze wonen, staat nu een sierlijke oud bollige etagiaire. En hij staat ook nog! Ze gebruiken m ook nog! Deel 1 van de missie geslaagd.

Daarnaast ben ik begonnen met het grote ik-wil-een-mooie-keuken-spaarplan. Ik heb mezelf op een strak regiem gezet. Dat wil zeggen dat ik el cheapo kadotjes moet verzinnen voor iedereen...en me niet te buiten mag gaan als ik iet HEEEL leuks, HEEEEL duurs zie liggen wat HEEEEL goed past bij de ene persoon. Een zeer lastige opgave voor mij! Maar zie hier dit is de uitvinding van het jaar. Een etagiaire maken hoeft niet duur te zijn. (uiteraard kan je  de bordjes zo duur kopen als je wil, maar het hoeft opzicht niet) Voor een paar euro koop je de bordjes op de rommelmarkt bij Juffrouw Splijter of het Waterlooplein en de lijm heb ik al! Dus klaar is Fem. Maar ze zijn echt leuk bevonden. Dus.. ga ik het groter aan pakken. Ik wil op Koninginnedag etagiaires verkopen. Mooie etagiaires van oude bordjes met gouden randjes, grillige bloemetjes, gekke kleurtjes en vooral bijzondere figuurtjes. Ik ben dus op jacht naar bordjes. Dit is dus ook een oproep om de kasten van grootouders te plunderen om bordjes te vinden voor mijn missie.
Mijn mooie gezellige woonkeuken missie. 
Het plan is om cup cakes, hartige taartjes te verkopen en deze te presenteren op de etagiaire.. Vindt u ze mooi, die kunt u ook kopen. In een hele mooi doos.  Kost wat (streef prijs 25 euro) maar dan heb je een zorgvuldig uitgekozen, afgestemde bijzondere etagiaire. 

SO help me out. Help me mooie bordjes vinden in alle formaten en kleuren en stuur ze op! Of breng ze langs of laat weten waar ik ze op kan halen. Het is voor een goed doel, een mooie keuken voorin mijn nieuwe huis en dat wordt een tuin-kamer-restaurant.!!
THANKS


1 opmerking:

  1. Hi Femke! Tegenover de Inkrowd-tattoos staat de laatste dagen vaak een kraam waar ze zulke mooie bordjes hebben.. elke keer weer! Je kent m vast allang, maar zo niet.. zeer de moeite waard. Succes met het grote keukenproject!

    BeantwoordenVerwijderen