zondag 26 augustus 2012

CaterKlussen

Na m'n werk moet ik altijd even rust nemen. Even de dag van me af laten glijden en dat kan ik toch het best als ik met eten bezig ben. Tijdens de borrel na het werk is het dan ook heerlijk om met collega's niet over werk maar over eten te praten. Het ene na het andere recept vliegt over de bar en zo hebben we al menig keer met knorrende maag de kroeg verlaten. Helaas is dan de markt al opgeruimd, de supermarkt nog net open en dus is er geen tijd om dan al die heerlijk bedachte recepten te maken.


Nu gebeurd er iets leuks. Steeds vaker komen mensen naar me toe om te vragen of ik ze kan helpen met hun feestje. Want al die recepten en eetpraatjes hebben geleid tot allemaal plannetjes voor gezellige feestjes. Ik voel me altijd vereerd als mensen me vragen. Ik wordt plots zenuwachtig hoop dat ik aan de verwachtingen kan voldoen en ga als een wiedeweer door alle nieuwe en oude magazines heen, alle kookboeken op tafel net als een groot project wat net gestart is.
Heerlijk vind ik dat! Alleen maar denken aan recepten, smaken, kleuren, serveermogelijkheden, boodschappenlijsten, planningen. Het maakt me niet uit. Ik heb er altijd wel energie voor over! En daarna als het feestje nog net loopt en iedereen heeft gegeten en iedereen blij is ben ik intens gelukkig, bijna een beetje euforisch.
Na een grote klus in mijn buurt vorig jaar bij CineBaars, waar ik samen met Flora voor 100 man een buffet had gemaakt met rode bieten soep, gazzpachio, couscous, tortilla's, rauwkost, worstjes, hummus en andere dips en nog veel meer.
Kwam het feest van Ed waar geBBQed ging worden in een tuin aan de Amstel zonder gas, water of elektra. Dat alleen al is een uitdaging te noemen. Hele parelhoens en een hele zalm gingen op de BBQ, uiteraard met wat zomerse salades en goede eigen gemaakte dips en lekker brood van Hicret (de Turkse bakker op de Jan Evertsestraat, serieus het lekkerste turkse brood van de stad!)
En nu komt het volgende feest er aan. Het dakterras feest van Wouter en Martine, leuke hapjes, na het eten, maar wel een BBQ en het mag een beetje uniek zijn. We hebben een lijst samen gesteld.
Ik kom er achter wat ik wil met de Caterklussen. Want wat het leuk maakt en ook wellicht wat anders dan een catering huren. Sommige mensen willen niet mee denken maar gewoon dat het loopt, andere mensen houden van koken maar willen gewoon wat hulp in de keuken en met het feest! Het samen doen. Niet een kok in een keuken op afstand, maar een kok in eigen huis die meedenkt. Dat wil ik wel.

Dus als er meer mensen zijn met feestjes die ze eigenlijk zelf willen doen, maar niet weten hoe ze moeten beginnen! Geef maar een gil. Ik denk en kook graag mee!


PS deze foto's heeft Tjeerd gemaakt! Mooi he!?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten