zondag 7 november 2010

Sushi time


Sushi rollen is wat ik in mijn studentenhuis vaak gepaard ging met heel wat gegiegel van/met mijn vrouwelijke huisgenoten! De rol moest vooral FERM & FIER zijn! Een strak gerolde sushi rol heeft gewoon iets van overwinning!
Nu was het tijd om met mijn Amsterdamse vriendjes een sushinight te hebben. Altijd leuk om te zien hoe iedereen een ander soort sushi rolt. Hoeveel wasabi de een in de rol doet en de ander erna. Wat voor mooie combinaties je kan maken! En wat een tijd je er mee bezig bent om ze te rollen en hoe snel al die borden dan weer zijn leeg geroofd!
Inside-out was dit keer de uitdaging.. het is gelukt, vraag niet hoe maar we did it! zelfs met viskuit aan de buitenkant! Alleen strakke inside outs hadden nog wat oefening nodig...


Aan tafel was het spel vooral de wasabi-roulette! Omstebeurt sprongen de tranen in de ogen van een van mijn tafel genoten omdat de consistentie van de wasabi toch niet zo goed verdeeld was.. Niet te veel is mijn advies, je kan het altijd nog persoonlijk later toevoegen in je eigen soyabakje!



IngrediĆ«nten voor de inhoud
Nori (zeewier bladeren)
Sushirijst
Rijstazijn
Suiker
Avocado,
Komkommer,
Wortel,
Ommeletje,
Surimi,
Verse zalm,
Verse tonijn (wel de goede!)
Kuit van zalm (volgens mij...)
Philidephia cream cheese,
Sambal,
Wasabi (NIET TE VEEL MANON! ;-)
Op tafel stond soya saus, gember!
Het uitleggen is voor een andere keer.
Snij de groentes & vis in smalle stroken, leg deze op een bedje van rijst op het zeewierblad en rol met een sushimatje (check http://nl.wikihow.com/Maki-Sushi-maken )
Het was een topavondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten