woensdag 30 december 2009

Start van mijn Foodblog

INTRODUCTIE

Eten is mijn grootste passie. Niet alleen het eten - dit is een leuke en vooral een lekkere bijkomstigheid - maar vooral het denken, bedenken, uitzoeken, koken en samenstellen van eten.
Daarnaast geniet ik enorm van alles wat er omheen hangt. De gezelligheid van mensen, de wijnen en drankjes bij en rondom de maaltijd, de gesprekken, de muziek, de tafel, het bord, de kaarsen... alles behalve de afwas eigenlijk..

In dit blog wil ik mijn recepten delen met een ieder die dat leuk vindt om het thuis te proberen. Ik ben geen kok, maar ik hou van koken. Van allerlei soorten keukens; Indiaas, Mexicaans, Italiaans, Marokkaans, Noord Afrikaans, Frans, Nederlands, Belgisch, Amerikaans en Indonesisch.

De recepten zijn vaak simpel in bereiding. Ik hou van pure ingrediƫnten, geen bioindustrie vlees en werk het liefst met streekproducten. Streekproducten dwingen je af om met de seizoenen mee te koken. Dit vind ik puur. Ik probeer wel principieel te zijn, maar dat lukt niet altijd, straf me dan niet af maar probeer het zelf dan wel te doen.
Lekker eten moet redelijk snel en makkelijk gaan en niet te veel van de gezelligheid wegsnoepen.


Op deze manier probeer ik naast het eten zelf ook wat meer uit mijn hobby te halen. Door het te delen en wie weet een keer er wat groters mee te doen.
Ik ben geen ster in het opmaken van borden maar wel van schalen. De foto's zullen vooral de ziel van het eten laten zien. Lees, kijk een kook gezellig mee en schroom niet om nieuwe suggesties/correcties op mijn blog achter te laten.

1 opmerking:

  1. lieverd ik ben nu al verslaafd aan je blog!
    Dikke kus en succes in 2010!

    BeantwoordenVerwijderen