woensdag 30 december 2009

Food op de Fiets

Mijn groente juwelier.

Op de fiets naar mijn werk kom ik elke ochtend langs een groenteman op de Kinkerstraat. Elke ochtend laadt hij zijn wagen uit om alle prachtige groentes die hij heeft ingekocht, uit te stallen. Elke ochtend glimlachen we naar elkaar, nadat ik vol bewondering naar zijn groentes kijk. Elke ochtend krijg ik weer zin om te stoppen en de mooiste en vooral gekste groentes te zien, voelen en ruiken. Elke ochtend licht mijn oog één speciale groente uit die ik vervolgens in mijn hoofd verwerk in allerlei gerechten. Elke ochtend fiets ik namelijk heel hard door om op tijd op mijn werk te komen. Dit is zo'n teleurstelling... want alles ziet er mooi uit. De tomaten zijn prachtig rood, hij heeft mooie artisjokken liggen, pompoenen heeft hij in allerlei soorten en maten, de paddestoelen liggen in mooie manden op de stoep. Elke ochtend fiets ik door.

Elke avond als ik weer over de kinkerstraat terug fiets naar huis, fiets ik er weer langs. In mijn ooghoek zie ik dat de groenteman al zijn groentes weer netjes opbergt. Dan zien we elkaar niet en door de tramhalte die er tussen ligt stop ik niet. Ik ben dan weer helemaal vergeten wat ik s' ochtends heb gezien, wat voor gerecht ik had bedacht. Weer fiets ik door.

Mijn groente juwelier is echt mijn groente juwelier alleen ik heb er nog nooit wat gekocht.
Elke ochtend groet ik mijn groente juwelier en neem me voor om wel een keer te stoppen.
Goed voornemen voor 2010!

1 opmerking:

  1. Go Girl! Wat leuk!!!

    Is die groente juwelier toevallig de oude Dodeman bij Jeanne en Allard om de hoek? Die is geloof ik verhuist naar de Kinkerstraat!

    Leuk dat je begonnen bent!

    X LOT

    BeantwoordenVerwijderen